Virksomheds oplysninger
Seniorland ApS
Agerhatten 16B, Tornbjerg
5220, Odense SØ
CVR: 42691194
Tlf.: 5560 4100
E-mail: info@goable.dk
Hvis jeg fortryder og vil returnerer?
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Når det drejer sig om en ordre om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives ved at sende en mail til vores kundeserivce: info@goable.dk.
I din mail til os skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan vælge at benytte vores fortrydelsesformular og sende med retur, som du finder ved at klikke her:
Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen. Du bedes give en skriftlig meddelelse om dette.
Vi kontakter dig når vi modtager den returnerede varer, enten via mail eller telefon, og fortæller om den videre proces.
Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, bedes du kontakte kundeservice her. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal returneres til:
GoAble, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ.
Delvis fortrydelse
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Bemærk, at hvis den samlede værdi af dit køb bliver mindre end 600,00 kr. efter returnering, vil vi fratrække minimum 59,00 kr. fra dit returbeløb. Beløbet dækker oprindelige forsendelsesomkostninger idet din ordre ikke længere lever op til reglerne omkring fri fragt.
Returnering
Ønsker du at returnere en ordre, skal det ske senest 14 dage efter vi har modtaget meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Inden afsendelse til os, skal du meddele os at du ønsker at returnere. Du skal afholde fragtomkostningen i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. For eksempel otiumstole. Kontakt kundeservice for aftale om afhentning og pris for samme.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 1.500,- kr.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
4. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
5. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Ved delvis fortrydelse af dit køb refunderes leveringsomkostningerne ikke.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
GoAble, Agerhatten 16 B, 5220 Odense SØ
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt udfylde vores standardformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Klage
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Morten Larsen, mail: info@goable.dk, eller telefon: 5560 4100. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110,00 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720,00 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr